امروزه اکثرما در فناوری اطلاعات و ارتباطات با نام بیسیم به عنوان یکی از وسایل ارتباطی آشنایی داریم وبا کاربرد آن از سوی مامورین کلانتری وپلیس راهنمایی رانندگی ونیروهای امدادرسانی شناخت داریم.

بیسیم یک نوع رادیو است که هم شامل خود فرستنده و هم گیرنده می باشد،این بیسیم به صورت دستی بنام واکی تاکی وبه صورت ثابت دردسترس وموجود می باشد.با فشاردادن دکمه های مرتبط بر روی بیسیم می توان فرکانس بین400-470 مگاهرتز و با برد (UHF) را به کار بریم.

 

انواع بیسیم ها:

ازجهت نوع ساخت،رادیوهای بیسیم به چنددسته تقسیم می شوند وهمچنین دردو مدآنالوگ ودیجیتال ارائه می شوند.

بیسیم های دستی معمولی

بیسیم های دستی آی اس(ضد گاز)

بیسیم های دستی ای ایکس(ضدانفجار)

بیسیم های خودرویی

بیسیم های دریایی

نکته بسیار جالب اینست که بیسیم ها دردو نوع مجازوغیرمجازمی باشند.

طبق استانداردهای موجود در سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی جمهوری اسلامی ایران بیسیم هایی که با فرکانسهای ثابت مشخص وغیرقابل تغییر ودارای برد کوتاه هستند مجازبه استفاده می باشند.کاربردهای واکی تاکی مجاز درحوزه ی گردشگری ،شرکتهای عمرانی و.می باشد که استفاده از آنها بلامانع است.

درصورتی که کاربر بخواهد بردی بیشتر از2.5کیلومتر برای دستگاه خود ایجاد نماید،نیاز به اخذ مجوز پروانه بهره برداری شبکه فرکانس می باشد.

 

کاربردهای غیرمجازوغیرقانونی این بیسیم ها موجب صدمات جبران ناپذیری می شودازجمله اختلال وپارازیت در شبکه های بی سیمی رده های اجرایی وعملیاتی میشود که با شنود تلفن وسرقت بوق تلفن باعث لورفتن مکالمات خصوصی وحریم های حفاظتی می شوند.همچنین درارتباطات رادیویی،یگان های نظامی،انتظامی وامنیتی،شبکه مخابرات وغیره،دیگر اختلال های بیسیم های غیرمجاز می باشند.به این نکته توجه داشته باشید که به علت فرکانس وقدرت خروجی غیراستاندارد این نوع بیسیم ها،برروی سلامت انسان نیز تاثیر بدی میگذارند.

https://picax.ir/pic97/guest/3416637.jpg



shizartell بیسیم ,دستی ,شوند ,فرکانس ,واکی تاکی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قصه شب ایلیا چت|چتروم ایلیا|ایلیا چت اصلی https://familypsy.ir/ از روزهای شــــــــــــازده ماهی قاطی پاتی خبر،فیلم ،آهنگ،عکس بیت کوین رایگان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان